Cunoașterea clientelei sau enervarea ei? Primul vice al BNR, Florin Georgescu le-a cerut băncilor să nu mai dea vina pe BNR când le cer să-și actualizeze datele și să-i considere parteneri, nu potențiali teroriști financiari

Întrebări mult prea curioase ale bancherilor, amenințări cu blocarea conturilor, iar în final aruncatul vinei pe Banca Națională- așa înțeleg unele bănci să aplice Directiva privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului. Clienții, oripilați de întrebările la care au fost obligați să răspundă, s-au plâns nu de puține ori la BNR. Iar în urmă cu câteva zile Banca Centrală a trimis tuturor băncilor o Notă semnată de primul viceguvernator Florin Georgescu în care acesta le cere celor din bănci să nu mai dea vina aiurea pe BNR, să aibă o atitudine mai amiabilă cu clienții și să-i considere parteneri, nu potențiali teroriști financiari.Vezi în text ce spun unii clienți ai băncilor și cum arată normele interne ale unei bănci privind cunoașterea clientelei.

Sursa :